Co je to OnlineHR?

OnlineHR má více významů. V první řadě je OnlineHR název přístupu k tomu, jak si myslíme, že by se dnes měl dělat HR marketing. Tedy jak využít sociální sítě, jak mít správně nastavené webové stránky, jak správně napsat inzerát a jak to celé vyhodnotit. V druhé řadě je OnlineHR název pro skupinu odborníků, kteří se specializují na HR marketing. Organizujeme školení, workshopy anebo HR marketing řešíme pro firmy externě.

Pokud vás zajímá HR marketing, jste na správném místě.

HR marketing. Co to je?

HR marketingem chápeme jakékoli aktivity, které by měl zaměstnavatel vykonávat pro to, aby si budoval svoji značku směrem k potenciálním i současným zaměstnancům. HR marketing usnadňuje nábor, snižuje fluktuaci a pomáhá firmám překonat problém s nízkou nezaměstnaností.

Radíme, jak vytvořit HR strategii pro nábor, jak ji implementovat a jak vyhodnotit, protože vyhodnocovat je velmi důležité.

Jak vyhodnocovat HR marketing?

Dobrá otázka :-)

Vycházejme z toho, že každou aktivitu, do které firma vkládá finanční prostředky, je dobré vyhodnocovat. Protože jinak se utrácí peníze a nikdo neví za co. A proti tomu trošku bojujeme. Na našich školení OnlineHR nejprve zanalyzujeme, jaké jsou vaše výdaje do náboru, rozebereme si výsledky jednotlivých činností a následně se bavíme o tom, kolik peněz se kde utratilo a jaký to mělo přínos. A co se hodnotí?

Hodnotíme jednak metriku CPR (cost-​per-​resume) a pak CPH (cost-​per-​hire). 

CPR říká, kolik peněz se utratilo za relevantní životopis. Dejme tomu, že se utratilo 20 000 Kč a přišlo 40 životopisů (ovšem nepočítejte do toho ty nerelevantní, lépe pak odhalíte zdroje, které vodí lidi, které nechcete). Cena za jeden životopis je pak 500 Kč. 

CPH je pak dlouhodobá metrika, která hodnotí, jak se daří zlepšovat statistiky náborových kampaní. Dejme tomu, že v jednom měsíci se utratilo celkem 60 000 Kč za náborové kampaně (třeba na 5 pozic) a nabráni byli 3 uchazeči. Metrika CPH pak říká, že cena za jednoho zaměstnance je 20 000 Kč. 

Výše uvedené metriky pak vyhodnocujeme na měsíční bázi a dáváme vám feedback na to, kterému zdroji či pracovnímu portálu (Facebook, Google, Startupjobs.cz, Winwinjob.cz...) se nejvíce dařilo. A podle toho upravujeme strategii na další období.

Pokud vás zajímá více, podívejte se na náš blogový článek na téma vyhodnocování HR kampaní

PS: Výše uvedená data jsou data reálného klienta.

Takto přednášíme a pořádáme workshopy u klientů

Případová studie

Na úzce specializovanou pozici jsme získali 35 relevantních životopisů během 20 dní a s nákladem pouze 8 000 Kč. Z vysoce kvalifikovaných kandidátů jsme si mohli vybírat. Chcete vědět, jak se nám to podařilo?

Nechte nám svůj email a obratem na něj obdržíte naši případovou studii!