Kde začít s HR marketingem - návod

Jak začít využívat sociální sítě a online marketing pro nábor?

Téma, které řešíme denně a téma, ve kterém má málokdo z recruiterů úplně jasno. Je to ale pochopitelné - toto téma je spíše marketingové a třeba u nás jej řeší hned několik lidí. Na druhou stranu začít dělat nábor i na sociálních sítích a v online světě je už prakticky nevyhnutelné, proto přicházíme s krátkým zamyšlením nad tím, kde začít. V dalších článcích pak navážeme tím, jak sociální sítě k náboru využívat co nejlépe. Proto nás sledujte nebo se registrujte k novinkám (pod tímto článkem) a rovnou vám zašleme naši case study.

Začněte od základu

1. Analyzujte stávající zdroje vašich životopisů - možná ještě stále využíváte Jobs.cz, třeba k tomu přibyly postupem času další portály. Možná si dáváte inzerát na Facebook, jako samozřejmost beru inzerát na karierních stránkách. Je to i váš "standard"? OK, jdeme dál.

2. Zamyslete se nad tím, jak inzerát zní tomu a koho má zaujmout. Nehledáte náhodou supermana, který neexistuje? Mluví jazykem vašeho ideálního zaměstnance? Říká inzerát opravdu na prvních řádcích, co ten člověk bude dělat a čím je pro vaši společnost hodnotný? A nejsou tam zbytečnosti ve stylu benefitů, které vlastně dnes už benefity nejsou (firemní notebook, telefon...)? Nebo univerzální a nic neříkající sdělení typu "Jsme mladá dynamická společnost"?

(zajímavost - pokud jste "Mladá dynamická společnost", označujete se stejně jako minimálně 2590 firem v ČR podle Google.com. Bude to tedy chtít něco originálnějšího) 

3. Karierní stránky jou základ dobrého online marketingu. Je to místo, kde se člověk poprvé setkává s vaší firmou, i když zatím jen v online světě. Už dávno nestačí dát na web jen výpis volných pozic. Ukažte něco z atmosféry firmy, ukažte budoucí kolegy. Vytvořte příjemnou prezentaci vaší firmy v online prostředí. Nevíte jak? Můžeme vám pomoci.

4. Začněte s návštěvníky webu komunikovat ještě dříve, než vám pošlou CV. Jak? Zacilte svoje inzeráty na sociálních sítích na ty, kteří byli na vašem webu v posledních týdnech a už je možná práce ve vaší firmě zajímala, jen třeba nebyla otevřená ta správná pozice.  A ukažte jim nejen inzerát, ale řekněte jim o tom, že se jim u vás bude dobře pracovat, že jim výjdete vstříc a třeba jim přizpůsobíte některé pracovní požadavky. Funguje to! 

(pozn.: k tomu, aby toto fungovalo, musíte mít správně nastavené karierní stránky. S tím vám pomůže vaše agentura specializující se na HR marketing nebo OnlineHR.cz)

5. Mějte jasnou HR strategii. Ideální je mít strategii rozplánovanou na celý rok, tedy vědět, s jakými rozpočty pracujete, zda-​li se budou týmy rozšiřovat nebo jen budete znovu zaplňovat volná místa atd. Jedná se ale o velmi komplexní téma zahrnující třeba i témata jako budování značky zaměstnavatele, tvorbu firemní kultury, metody vyhodnocování kampaní atd. HR strategie pro nábor je pak základním kamenem pro tvorbu kampaní na jednotlivé pozice

A nebojte, krása online marketingu je v tom, že nepotřebujete vysoké rozpočty, pokud to umíte dělat chytře. Viz registrace k naší case study dole pod článkem.

Jste připraveni?

Karierní stránky jsou vyladěné, strategie pro nábor je všem jasná a z marketingového pohledu máte vše správně nastavené? Pak můžete začít s vytvářením kampaní. Buď sami anebo s pomocí vašeho marketingového oddělení. 

Třeba vám tento článek pomůže začít. Pokud ne a potřebujete poradit, klidně napište a vymyslíme to spolu, případně poradíme.

Chcete zaslat naši case study?

Daří se nám nacházet zaměstnance mnoha klientům. Pošleme vám, co se nám podařilo a jak. Jen nám nechejte email