Jak stanovit cíle (KPI) v recruitingu

Jaké používáte KPI's a dílčí cíle v recruitingu? A umíte je měřit? Pokud jste dvakrát odpověděli NE, čtěte dál. Pokračujte ve čtení ale i v případě, že cíle nastavujete a měříte. Třeba vám článek pomůže si cíle lépe utřídit.

1. Doba od otevření pozice po nástup konkrétního uchazeče
Tato doba je jasně měřitelná a nedává smysl u kontinuálně otevřených pozic. Sekundární metrika je pak výše fluktuace, protože při tlaku na ultrarychlý nábor může docházet k nerelevantním uchazečům.

2. Náklad na získané relevantní CV (cost-​per-​resume)
Měří se, kolik Kč stál jeden příchozí relevantní životopis, vyhodnocuje se na úrovni kampaní a pak celkově za měsíc. Detailněji se této problematice věnuje článek o vyhodnocování náborových kampaní.

3. Náklad na získaného zaměstnance (cost-​per-​hire)  
Vyhodnocuje se každoměsíčně. Tato metrika je důležitá pro globální pohled na efektivitu náborů z finančního hlediska. Kolik jsme utratili tento měsíc celkově za náborové kampaně, Jobs.cz a další portály? A kolik to přivedlo tento měsíc uchazečů? Z jednoho měsíce nemá smysl u této metriky dělat závěry, je dobré si ale dělat meziměsíční porovnání a také porovnání nákladovosti na nabrané zaměstnance kvartálně.

4. Reakční doba
Doba od přijetí CV či reakce na zaměstnání po zareagování a pozvání na pohovor (v různých firmách jsou to různá čísla, naposledy u jednoho korporátu bylo 50% reakcí po 48 hodinách, což už prakticky ani nemá smysl)

5. Náročnost onboardingu
Pokud je žádoucí minimalizovat tento čas a zefektivňovat, je vhodné to zavést jako dílčí KPI a vyhodnocovat na úrovni hodin lidí, kteří se při onboardingu věnují danému člověku. Toto lze řešit (=zefektivnit) například automatizovaným onboardingem.

A jak jednotlivé metriky vyhodnocujete? U těch měřitelných je to jednoduché, protože se řídíte čísly. Chcete se inspirovat? Článek o vyhodnocování náborových kampaní jsme tu publikovali už dříve. Podívejte se na něj.

A jaké cíle v recruitingu sledujete a vyhodnocujete vy? A už jste začali s HR marketingem v online světě? Pokud ne, inspirujte se v našem dalším článku o tom, jak začít s HR marketingem.